10 maj 2015
En god och enkel Favorit Chiapudding

Favorit Chiapudding

Chiapudding är en favorit för många och passar perfekt till både frukost, mellanmål eller som en läcker efterrätt.

De är toppenbra att göra iordning och man kan förbereda en rejäl omgång, om man önskar, och ha i kylen.

Enkelt och bekvämt att ta till frukost, mellanmål eller när suget sätter in.

Hälsofördelar med chiafrön

Basen i puddingen är Chiafrön, detta lilla frö innehåller mineraler så som bl.a. fosfor, kalcium, kalium, magnesium, järn och zink.

Det är dessutom helt naturligt glutenfritt och ger ett bra extra energitillskott.

Är du nyfiken på att läsa mer om Chiafrön så har vi skrivit en fin artikel kring dessa, du hittar en länk till artikeln här.

Chiapudding är populärt

Sedan tidigare hittar du receptet på både Enkel Chiapudding och Chokladchiapudding här på Bloggen och i Paleoskafferiet.

Nu vill vi dela med oss av ännu ett härligt recept som snabbt blev en favorit här hemma “Under vårt tak”.

Vi toppade vår nya favorit med mango och låter oss förföras, så gott!!

Recept

För recept och hur du går tillväga titta in i Paleoskafferiet. Länk till vår Favorit Chiapudding hittar du här.

Paleo så gott och så enkelt!
Jenny & Magnus

Baka Basvara Benbuljong Bokrecension Digital Nomad Dryck Fasta Föreläsning Glass Glutenfri Gästinlägg husgeråd Hälsa Hållbar livsstil IBS Jul Kokbok Kost Kostrådgivning Kosttillskott LCHF Lek långkok Mat näringsupptag Paleo Paleo 30 dagar Paleohelg Paleokokbok Paleolivsstil Paleotips plastbanta påsk Ren & Naturlig Mat Smoothie Springa Till kaffet Tips Träning Vegetariskt Vila lite Vår kokbok Whole30 Yoga YouTube