4 jan 2017

Paleo30dagar

Då var det dax för en ny omgång av vår mycket populära Hälsoutmaning Paleo30dagar.

Den 30:e januari 2017 kör vi igång igen och nu med en omarbetad meny som innehåller flera, för utmaningen, nya recept och ett helt nytt Rörelseprogram “Back to basic´s” vilket utgår från människans basrörelser. Fantastiskt spännande och roligt!

Hälsoutmaningen Paleo30dagar handlar om att äta en strikt Paleokost under 30 dagar, röra på sig (vi brukar skriva: Röra sig som en människa) och lägga prioritet på sömn och vila.

Det är en kickstart som skapar massa hälsofördelar på en väldigt kort tid samt sätter fina rutiner för ett fortsatt liv med ren och naturlig kost, rörelse och den där personliga omvårdnaden med sömn och vila som är så viktig i vårt moderna stressiga samhälle – där allt ska gå så fort…

Utmana dig själv till en bättre hälsa än du trodde var möjligt!

Välkommen att delta du också!

För att delta i Hälsoutmaningen Paleo30dagar så behöver man inte ha någon förkunskap, vi kommer att tillhandahålla all information som behövs och guida alla genom hela utmaningen.

Vi är med er från dag ett till dag trettio och kommer kontinuerligt att stötta och tipsa via mail. Det finns något för alla, nybörjaren så väl som den rutinerade Paleoliten!

TIPS! Visste du att Paleo30dagar går under “Kostrådgivning” och fungerar därmed fint att få Friskvårdsbidrag för, om ni har detta på er arbetsplats! Bara att prata med er arbetsgivare.

Paleo30dagar är sprängfylld med bra, roligt och spännande innehåll.

Allt detta ingår i Paleo30dagar:

Meny för samtliga 30 dagar med frukost, lunch och middag (kopplade till recept)
Inköpsguide
Råvaruguide
Rörelseprogram med både video och manus så att man enkelt kan följa programmet
Information, massa och åter massa med information om utmaningen, grunderna inom Paleo och vad man kan förvänta sig under själva utmaningen
Mailsupport som är så viktig när man gör en utmaning som denna – vi kommer att hålla kontakten under hela utmaningen och kontinuerligt skicka mail till er samt svara på alla frågor och funderingar

Allt är snyggt och bekvämt förpackat på PDF dokument och alla video´s för rörelseprogrammet finns via vår Youtube kanal (vilka enbart kommer finnas tillgängliga för deltagarna på Paleo30dagar). Passa samtidigt på att prenumerera på vår kanal då det framöver kommer hända andra roliga saker även där!

Kost, rörelse och sömn/vila

En Paleokost kan enkelt beskrivas som ren och naturlig mat vilket vi människor är biologiskt anpassade för att äta, detta är alltså maten vi ätit under hela evolutionen.

Under utmaningen så lagar man mat från grunden på råvaror. Den “moderna” kosten som vi äter idag är tyvärr inte alltid anpassad efter oss människor utan mer för industrin och ofta med ekonomiska baktankar.

När man äter enligt Paleo så ger man cellerna i kroppen en chans att fungera och agera precis enligt det sätt som de är utvecklade för att göra – man kommer med andra ord att programmera om kroppen till sitt ursprung.

Genom detta kommer man att uppnå en hälsa man kanske inte trodde var möjlig! Man blir frisk, stark och fylld av energi. Paleokosten är inflammationshämmande, uppbyggande och stärkande.

Rörelseprogrammet är specialframtaget just för Paleo30dagar (vilket vi är mycket stolta över) av Åsa Rylander som driver företaget Exact Move. Schemat utgår från människans basrörelser och det kommer finnas både video´s och manus för programmet så att det blir lätt att följa, totalt är det 12 pass under utmaningen och varje pass är på omkring 30 minuter.

Man kan enkelt lägga till fler upprepningar på övningarna och därmed förlänga passen eller skala ner dem och göra dem kortare, det är heller inga problem att köra varje pass två gånger och då få dubbelt så mycket nöje!

Åsa Rylander har en stark passion och övertygelse om människans naturliga rörelse, att vi alla kan förändra och förbättra våra kroppar – det är en felaktig uppfattning och gammal myt att vår kropp “förfaller” och åldras snabbt. Vi behöver bara underhålla den på rätt sätt och ge kroppen det den behöver och är biologiskt anpassad för!

Sömn och vila, detta skulle man kunna skriva hur mycket som helst om. Vi tycker att man borde leva livet lite långsammare, njuta av det man har här och nu och ta tillvara på ögonblicken.

Vår moderna tidsålder har skapat en stress som satt sig i vårt sätt att leva, allt ska gå väldigt fort och det är en massa saker som ska hinnas med – man ska prestera väldigt mycket på jobbet, hemma och allmänt i sin omgivning. Detta gör att vi människor har ett konstant stresspåslag vilket i sin tur påverkar hormonerna som även de hela tiden går på högvarv. Inget av detta är våra kroppar anpassade för och det skapar med tiden ohälsa.

Men genom några enkla knep maximera den sömn och vila man får kommer man göra stor skillnad i sitt välmående.

Vad är målen för Paleo30dagar

Vi har satt upp tre tydliga mål:

Uppnå bästa möjliga hälsa på enbart 30 dagar
Ökad rörlighet
Forma om kroppen

Följa programmet Paleo30dagar, lita på processen och gör det där lilla extra under utmaningen så kommer målen att vara nåbara. Det är när man bryter invanda (ofta mindre bra) rutiner och går utanför sin komfortzon som magin sker!

Naturligtvis så ska man även sätta upp enskilda mål, detta kan vara allt från en lugnare mage, viktnedgång, färre mediciner till att få mer energi. Våga sätta höga mål och kämpa för att nå dem!

Hur anmäler man sig och vad kostar utmaningen?

Det är väldigt lätt att anmäla sig till Hälsoutmaningen Paleo30dagar. Det enda du behöver göra är att skicka ett mail till info@undervarttak.se där du noterar ditt namn, din hemadress samt att du vill anmäla dig – Klart! Vi kommer då bekräfta din anmälan via mail samt bifoga en faktura.

Priset för allt detta är endast 899 SEK (det tillkommer 25 SEK vid utlandsbetalning) och man kan betala via Swish eller BG, vi sänder alltid en faktura via mail så att du enkelt kan lämna en kopia av denna till din arbetsgivare om du har rätt till Friskvårdsbidrag.

Mycket nöje
Magnus & Jenny Paleo 30 dagar hälsa utmaning whole30 träningsschema träning viktminskning

Baka Basvara Benbuljong Bokrecension Digital Nomad Dryck efterrätt Fasta Föreläsning Glass Glutenfri Gästinlägg husgeråd Hälsa IBS Jul kakor Kokbok Kost Kostrådgivning Kosttillskott LCHF Lek långkok Mat näringsupptag Paleo Paleo 30 dagar Paleohelg Paleokokbok Paleolivsstil Paleotips påsk Ren & Naturlig Mat Smoothie Springa Till kaffet Tips Träning Vegetariskt Vila lite Vår kokbok Whole30 Yoga YouTube