5 feb 2013

Tänk vad en månad går fort! Har under januari gjort utmaningen Paleo 30 dagar, ren och naturlig mat som är 100% Paleo – det blev en god start på 2013! Fantastiskt vad riktig mat gör med kroppen. Fysiken, humöret, smakerna och sömnen allt blir bättre! Man blir lättare, starkare och får mer definierade muskler. Kort sagt, Paleo 30 dagar gör underverk för din kropp.

Under januari månad så har vi publicerat allt vi ätit, med bild, på vår Facebooksida det har även blivit ett flertal bilder på Instagram som du mer än gärna får besöka! Väldigt många är extra intresserade av just middagar, hur man kan variera dem samt uppslag på hur en meny kan se ut. Därför tänkte vi vissa hur vi har ätit under januari 2013.

Paleo 30 dagar januari 2013

Dag 1. Het köttfärssoppa som serveras tillsammans med morotsbröd
Dag 2. Stekt fläsk och morotsraggmunk som serveras med Paleolingonsylt
Dag 3. Långkok på nötstek i lergryta, Pulled Beef, kokta rödbetor och pepparotsmajonnäs
Dag 4. Ugnsbakad lax, kokt broccoli och citronmajonnässås
Dag 5. Meatzapizza
Dag 6. Ugnsbakad kycklingfilé med fänkålsgratäng med purjolök, champinjoner och soltorkade tomater
Dag 7. Fläskpannkaka med Paleolingonsylt
Dag 8. Het morotssoppa
Dag 9. Ugnsbakad torsk med jordärtskockspure toppad med färsk dill
Dag 10. Tacos
Dag 11. Bananpannkaka och Äggsallad med Parmaskinka
Dag 12. Pulled Pork, Ugnsrostade rotfrukter och aioli
Dag 13. Fasta
Dag 14. Paleo Frittata
Dag 15. Lax och brysselkålslåda
Dag 16. Köttfärssås och stekt vitkål
Dag 17. Tapas
Dag 18. Stek och Fänkålsgratäng
Dag 19. Het köttfärssoppa
Dag 20. Stekt strömming och rotfruktsmos
Dag 21. Ugnsstekta kycklingben och jordärtskocksgratäng med purjolök och kokosmjölk
Dag 22. Avokadosallad med ägg, tomat och knaperstekt bacon
Dag 23. Svampomelett
Dag 24. Meatzapizza
Dag 25. Äggröra med rökt lax
Dag 26. Älgfärsbiffar med Ugnsrostade rotfrukter och Paleolingonsylt
Dag 27. Lax och champinjon och avokadosallad
Dag 28. Kycklingsallad
Dag 29. Kålpudding, kokta morötter och Paleolingonsylt
Dag 30. Het fisksoppa med röd curry

De flesta dagarna har länk till recept på Paleoskafferiet! För er som inte provat en utmaning med Paleo 30 dagar, alltså strikt Paleokost under trettio dagar, rekommenderar jag varmt att prov. Mycket händer i kroppen och man lär sig väldigt mycket om mat och kopplingen mellan kroppen och ren och naturlig mat.

Paleo 30 dagar augusti 2012

Har tidigare gjort utmaningen Paleo 30 dagar och redovisade då allt som ätits här på bloggen i fyra olika veckosammanställningar. Tänkte göra en återblick och länkar därför alla 4 veckor, sist utmaningen gjordes var det sommar och det märks på menyn! Har även skrivit hur utmaningen upplevts samt vad som hänt med kroppen, vad som var bra och vad som var dåligt.

Vecka 1: Menyförslag för Paleo 30 dagar.

Vecka 2: Menyförslag för Paleo 30 dagar.

Vecka 3: Menyförslag för Paleo 30 dagar.

Vecka 4: Menyförslag för Paleo 30 dagar.

Vecka 5: Menyförslag för Paleo 30 dagar och sammanställning.

Magnus & Jenny

Camilla P-A 21 augusti, 2014 15:27 - Svara

Wow, så spännande med paleo 30, kan ni inte göra en sådan igen! 😉 lät kul att ni la in recepten varje dag på fb. Jag försökte gå in på de olika veckorna, men det gick inte!?
Mvh camilla

mm

undervarttak 21 augusti, 2014 15:50 - Svara

Hej Camilla

Vad roligt att du är nyfiken på en Paleo 30 dagars utmaning, det är verkligen intressant och bra.

Vi har relativt nyligen lanserat denna sidan och jobbar kontinuerligt med att färdigställa den – få in all text och bilder samt länkningar. Det kommer att ordnas efter hand men just nu fungerar de inte…

Magnus & Jenny

Baka Basvara Benbuljong Bokrecension Digital Nomad Dryck efterrätt Fasta Föreläsning Glass Glutenfri Gästinlägg Hälsa IBS Jul kakor Kokbok Kost Kostrådgivning Kosttillskott LCHF Lek långkok Marinad Mat Nyhetsbrev Paleo Paleo 30 dagar Paleohelg Paleokokbok Paleolivsstil Paleoskafferiet påsk Ren & Naturlig Mat Springa Tips Träning Vegetariskt Vila lite Viltkött Vår kokbok Whole30 Yoga YouTube Ätbara insekter